Aquesta metodologia permet aprendre de manera personalitzada, respectant els ritmes i intel·ligències de cada persona, utilitzant totes les capacitats, no només el raonament i així aprendre obrint la mirada i tots els sentits i generar noves possibilitats.
Amb les habilitats i coneixement adquirit, els estudiants estan preparats per a saber fer-se preguntes, saber qüestionar, tenir iniciatives, cercar proves de les seves opinions, saber argumentar, resoldre problemes i tasques que requereixen de comprensió i aplicació de coneixement. Sabran utlitlitzar el coneixement que estan adquirint en situacions rellevants del seu context.
Parlem d'una metodologia que promou habilitats de caire més social i relacional: saber un mateix com aprèn, tenir cura d'un mateix en el dia a dia. poder expressar idees i comunicar-se, bona comprensió lectora en diferents suports, gestió de la tecnologia, desenvolupar les habilitats d'emprenedoria i les competències ciutadanes de democràcia i participació.

 

"El coneixement no és quelcom separat que en té prou amb ell mateix, el coneixement està immers en un procés pel qual la vida es sosté" ens deia Dewey.
Aquesta metodologia que té al centre els infants i joves i que s'organitza en funció de com ells i elles aprenen està creant un nou model d'escola, amb unes finalitats diferents.
Aquests darrers anys han sorgit iniciatives d'escoles que treballen per projectes a diferents punts del territori. Aquests centres han creat el seu model d'escola, i docents, alumnat i famílies han iniciat un camí que molts altres observem i seguim d'aprop.

 

Des de Projectes amb Espurn@ ens entusiasma treballar en xarxa, amb la participació de tots els agents de l'aprenentatge, amb un aprenentatge obert al món i ple de possibilitats riques en matissos i fruits. Volem reprendre la xarxa d'escoles i col·laboracions per entre tots els qui participem, pensar com volem que sigui aquest treball per projectes.