Tasca 1

Del 15 al 31 d'octubre

Presenteu el projecte al grup-classe. Busqueu informació sobre els cadàvers exquisits. Primer, podeu veure la presentació Què és un cadàver exquisit?, i després, podeu fer una cerca per parelles per Internet. Poseu-ho en comú amb la classe i compartiu exemples penjant-los al vostre blog d’aula o fent-ne un mural.

Ara també és un bon moment per investigar sobre el SURREALISME: feu recerques, presenteu imatges per comentar, feu hipòtesis, arribeu a conclusions…

Si us ve de gust podeu fer-les arribar al coordinador i les penjarà al web del projecte.

Tasca 2

De l'1 al 15 de novembre

Presentació del grup-classe a la resta de participants al projecte tot geolocalitzant la vostra escola al Mapa. Al mapa, caldrà que hi poseu “una xinxeta” amb el nom del centre, una imatge representativa i un petit text.

També haureu de presentar-vos a la resta de companys de viatge d’aquest projecte fent una presentació o vídeo amb qualsevol programa que us agradi i serveixi per compartir la vostra presentació. L’haureu de penjar al vostre espai del Padlet.

Mireu-vos les presentacions de cada escola i feu comentaris als vostres companys de projecte tot introduint un petit text.

Tasca 3

Del 16 de novembre al 15 de desembre

Part prèvia del treball, treball oral, tècniques de dibuix i colorejat, esborrany.

  1. Abans de començar a fer el dibuix decidiu si serà de temàtica lliure o no. Si no és lliure, parleu del tema que motivarà aquests dibuixos: feu una pluja d’idees sobre què podem dibuixar, si ens recorda coses viscudes, si ens porta emocions...

  2. Un cop acabada aquesta fase, practiqueu tècniques de dibuix i colorejat: barreges de colors, creació de nous colors a partir dels bàsics, intensitats i tons, textures, traç… Haureu de compartir amb nosaltres aquestes pràctiques mitjançant un vídeo, presentació (l’eina que us vagi més bé) i penjar-la al vostre espai del Padlet.

  3. Per finalitzar aquest apartat del projecte, inicieu el vostre treball en format esborrany. L’esborrany no és un dibuix perfectament acabat ni amb detalls. Sovint ni té color. És la idea prèvia que donarà pas al vostre treball definitiu. Tampoc és un munt de gargots: és un pas reflexiu que ens permet deixar clar què volem fer i com, quins espais ocupa, com es distribueix en el paper... També ajudarà a fixar quines pistes i quina mena de pistes deixarem als nostres companys per tal que puguin completar el nostre Cadàver!. Un cop acabat, haureu de compartir amb nosaltres aquests esbossos mitjançant un vídeo, presentació (l’eina que us vagi més bé) i penjar-la al vostre espai del Padlet, sota del que ja ens heu compartit sobre el color.

Tasca 4

Del 16 de desembre al 28 de gener.

Realització del dibuix, amb la pista corresponent.

Donat per bo l’esborrany, iniciarem el nostre dibuix definitiu en paper de dibuix (no en un paper foli). Recordeu de no prémer fort amb el llapis. Els fulls de dibuix són tous i hi queden gravats els solcs que hi provoca el vostre traç. En cas d’haver d’esborrar, no podríeu fer-ho del tot i en colorejar es veurien les marques. No tingueu pressa. Feu proves de barreges de colors, atreviu-vos a fer tons, treballeu bé el colorejat… Sigueu polits i autoexigents. Podeu usar pastels per dotar d’un millor acabat al vostre treball, però recordeu que en aquest cas, els pastels no serveixen per pintar.

Quan creeu les pistes, deixeu una pista de color on hagi de continuar el color, i traç on hagi de continuar el traç. La gràcia serà que encaixin colors i línies transformant-se en un altra idea o concepte que conformarà el Cadàver Exquisit.

Tasca 5

Del 29 de gener al 4 de febrer

Enviament postal de les creacions al centres que se us han assignat.

La Part 1 (on hi ha el dibuix que hem fet) ha de dur escrit al darrera: Part 1, nom i cognoms de l’autor/a, nom del grup i nom de l’escola. Totes les "Part 1" han d’anar a dins del Sobre 1.

La Part 2 (on hi ha les pistes) ha de dur escrit al darrera: Part 2 i el nom i cognoms de l’autor/a. Totes les "Part 2" han d’anar dins del sobre 2.

Tant el Sobre 1 com el Sobre 2 caldrà posar-los dins d’un altre sobre que portarem a Correus, i enviar-los per correu certificat, de manera que ens assegurem que arribin al seu destí. Cal posar l’adreça correcta i el grup-classe a qui va dirigit el sobre. Hi ha escoles que participen amb més d’un grup!!! No ens hem d’oblidar tampoc de posar el remitent!

IMPRESCINDIBLE: abans del 4 de febrer.

Tasca 6

Del 19 de febrer al 25 de març

Quan rebeu els sobres al vostre centre és el docent qui els ha d'obrir i repartir. NOMÉS les pistes (les trobareu dins el Sobre 2). El Sobre 1 no s’ha d’obrir fins haver finalitzat tothom!  la Tasca 6.

La Tasca 6 consisteix en observar bé les pistes i pensar com les continuarem. És important posar color on hi ha color i deixar blanc si no hi ha color visible. Si hi ha traç, cal seguir-lo com creguem més oportú. No és aconsellable dibuixar on no hi ha res: és a dir no és convenient iniciar un traç nou.

Com en la tasca anterior, no tingueu pressa, gaudiu del que feu. Feu proves de barreges de colors, atreviu-vos a fer tons, treballeu bé el colorejat… Sigueu polits i autoexigents. Podeu usar pastels per dotar d’un millor acabat al vostre treball, i recordeu que els pastels, en aquest cas, no serveixen per pintar. Però si no hi ha rastre de pastels en les vostres pistes, no continueu posant pastel on no n’hi ha! Recordeu que la gràcia serà que encaixin colors i línies transformant-se en un altra idea o concepte que conformarà la vostra producció surrealista.

Una vegada hem acabat, el docent responsable pot donar la Part 1 del treball a cada alumne/a per tal que el faci encaixar amb les pistes que ha acabat. Aquest serà un moment emocionant. Doteu-lo de l’expectació que es mereix.

Tasca 7

Del 3 al 30 d’abril

Ara us toca pensar com presentareu i compartireu les vostres creacions amb la resta de participants. Penseu que igual que vosaltres, els altres estan esperant veure com ha acabat el seu dibuix!!! Podeu escanejar o fotografiar els dibuixos(eviteu que es vegi la taula de sota o la paret, o les mans; sigueu polits!) Després, amb aquest material munteu vídeos o presentacions. Atreviu-vos a posar música i no us oblideu d’inserir títols, crèdits,... tot allò imprescindible en una presentació o video que es valori. Si us fotografieu amb el Cadàver acabat, també podrem veure qui sou i què heu fet. Tot això, caldrà que ho compartiu, penjant-ho al vostre espai del Padlet

Tasca 8

De l'1 al 15 de maig

La darrera part del projecte us permetrà veure i gaudir amb la tasques que ha anat fent tothom. Mireu les PRODUCCIONS de cada escola i feu comentaris i valoracions als vostres companys tot afegint un petit text.

Fet això, només us faltarà completar el Formulari de valoració del projecte.